Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: ikzelf

09 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Enzo kwamen we dan uit de lucht "vallen" met een veredelde vogel. Hahahaha was een klein toestelletje maar we hebben het overleefd.
De vlucht ging een stuk sneller dan de bus.

Nu zijn we dus weer in de grote stad aangekomen, das weer even wennen na de serene rust van Mae Hong Song.
Het guesthouse is weer oke dus das ook fijn.
Nu maar eens kijken waar we rondhangen.

We zijn hier al eens geweesd en wel 12 jaar geleden maar tis ook hier zooooooo veranderd dat we gewoon weer nieuw zijn.
Na een stuk gestekkerd te hebben lekker een biertje drinken want de stad maakt doorstig he.
Verder de eerste dag niet zo heel veel gedaan maar we waren dan ook eind van de middag pas in town.
Wel lekker op de nachtbazar gegeten s avonds eb die is handig achter onze hut.

We zijn hier voor het flower festival dat van 7 tot 9 februari is.
Het begint pas rond een uur of 18 uur want voor die tijd is het te warm vinden ze hier. Oke dan struinen we wat langs tempels en over markten enzo want daar zijn er hier meeeeeeer dan genoeg van.
Eind van de dag is er dan een optocht met allerlij praalwagens en hill tribes ertussen.
Allemaal bloemekes erbij. Alleen jammer dat er tussen de wagens wat gaten vallen zodat ook de normale weggebruikers weer op de baan gaan.
Dus zo kijk je naar bloemmen wagens enzo naar brommers en tuktuks. Is denk ik typies Thais, een beetje anders maar wel leuk.
Dan is er bij het " hoofdplein/kruispunt" een hoop muziek en herrie en lichtspectacel en vuurwerk. Kortom dit wil je gewoon niet missen he daar moet je nou eenmaal bij zijn en wij waren dat.

Doordat iedereen een tablet of smartphone of een fototoestel heeft is het fotograveren van deze pracht en praal lastig, maaaaaar daar hebben ze aan gedacht door in een park verderop de volgende dag alles neer te zetten zodat je het toch nog kan fotograveren deze bloemenzee.
Nou moet ik wel eerlijk bekennen dat het bloemencorso in Nederland wel wat mooier is denk ik hoor. Maar hier is het lekker weer joh.

Kortom het flower festival in Chiang Mai is best de moeite waard. Vanavond zal er nog wel een prijsuitrijking zijn van de mooiste wagen de mooiste wagen prinses ofzo en dan zal er vast wel weer vuurwerk zijn kortom we zullen nog wel even moetten gaan kijken.

Nou vanuit een warm en druk Chiang Mai een fijne week toegewensd en tot snel weer he hoi hoi

• 09 Februari 2014 - 17:13

Jacqueline:

Hallo lieve vrienden, ik ben blij dat jullie de vlucht goed doorgekomen zijn, zo'n klein toestelletje is toch wel een beetje griezelig!
    Leuke foto's, mooie bloemen, hier staan jullie plantjes er gelukkig ook nog goed bij hoor, wel niet zo kleurrijk maar hé verschil moet er zijn!
    Veel plezier in de grote stad, tot horens!
    Liefs Jack X

• 09 Februari 2014 - 18:49

Jeanne:

Jullie verdienen al een medaille om in dat vliegtuigje te stappen, maar zo kom je wel ergens,
    Wat een leuke foto's van die praalwagens. Jullie reis is leuk om mee te beleven, dus blijf vooral doorgaan zo,

Groetjes Jeanne,

• 09 Februari 2014 - 19:22

Piet En Agnes:

Hallo Marian en Martijn,
    Fijn dat jullie de luchtreis weer achter de rug hebben. De foto.s zijn mooi van de optocht leuk om te zien.
    Hier was het Jeu de boule toernooi vandaag, Tot mijn grote verrassing werd ik samen met ene Jo (de vriendin van Hanneke) éérste. Toen om een winnaar te krijgen er is maar één beker!!!!!allebei 3 ballen gooien die van Jo waren beter dus zij 1e en ik 2e , En Piet 4e dus een welbesteed dagje.
    Genieten jullie lekker verder tot horens liefs Piet en Agnes

• 09 Februari 2014 - 19:44

Rinus:

jullie zijn wel snel uit Mae Hong Son vertrokken om het bloemencorso te aanschouwen en ik had nog willen vragen of je de zonsondergang op de Mountain Wat nog had beleefd ma,ar daar is het nu te laat voor en zo had ik ook nog willen vragen wat jullie gingen doen, want op de vraag"" Wat"" is er te doen, had je kunnen vermelden; de \Wat Chang Kham, de Wat That Doi Kong en de Wat Hua Wing om er een paar te noemen maar nu zitten jullie al weer in Chiang Mai en daar zijn in de afgelopen 12 jaar vast wel heel wat stoplichten bij gekomen.
    Het bloemencorso is net even iets anders dan in de bollenstreek, maar gezien de foto's zeker niet te versmaden, kon je nog met de Miss Corso op de foto?? met je fluelen broek had je vast heel hoge ogen gegooid ma,ar ook deze tip zal wel weer te laat komen.
    Zo denk je dat je zeeën van tijd hebt, maar voor je het weet is de zee opgedroogd.
    Een klein vliegtuigje is vele malen leuker dan zo'n grootte en doorgaans vliegen die niet zo hoog, zodat je een beetje van het onderliggende landschap kan genieten en nu het woord genieten toch gevallen is wens ik jullie heel veel genoegens toe in Chang Mai.
    Blijf mailen hoeveel biertjes er worden weggestouwd en wat er zoal wordt genuttigd.
    We blijven je volgen.
    Groeten: Rinus.

• 10 Februari 2014 - 14:57

Jan En Trudy Terpstra:

hola vecino"s

Wat weer genieten he daarzo en wat prachtig met die optochten en die prachtige bloeme. ,In spanje zijn die bloesembomen op dit moment ook zo mooi joh! Maar jullie zijn het nog niet zat in thailand???
    En het was zeker ook wel spannend in zo"n klein vliegtuigje te vliegen bah griezelig zeg!

We krijgen een nieuwe keuken in albir en alles word op het dakterras geverft ze hebben er zin in en wij ook waha!
    In deze weken zal het wel gaan gebeuren want ook de tegels gaan er allemaal af hebben we begrepen,nou we zijn benieuwd waarschijnlijk zien jullie het eerder dan wij waha

Oke blijf genieten want de tijd gaat hard he! Voor je het weet zitten jullie weer in albir

liefs van ons twee