Nan/Sukhothai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Nan/Sukhothai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Nan/Sukhothai

Door: ikke

15 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Jaaaaa na al dat goud op de tv mag een reisverslag van mij toch ook niet ontbreken vindt ik dan.
De Olympische Spelen gaan gewoon langs ons heen.
Natuurlijk lezen we af entoe wat in de krant, maar de Thai loopt nog niet echt warm voor dat gekrabbel op dat harde water.
Maargoed WE doen lekker mee hahaha.

Na de mooie trip met de open koets was het toch weer tijd om zelf wat op pad te gaan.
Nou geloof ik dat Nan echt om een heeeeeeeleboel dingen bekent staat maar zeker ook om de grote hoeveelheid tempels.

We vonden het wel weer eens tijd voor een wandeldag en dus hup uit de veren en macheren!!
Eerst naar een prachtig uitkijkpunt. Jawel weer naarboven klunennnnn!!!! Tis gelukig warm dus lekker bezig.
Boven weer een mooie Budha.
Vervolgens langs ik denk wel alle tempels.
Prachtig ook met mooi schilderwerk van binnen.
Was wel.weer een daagje 3×P lopen maar goed wel tegek.
s Avonds weer een happie eten bij de lokale Thai. Smaakte weer overheerlijk.

Nu weer richting hostal en de tas/zak pakken want morgen weer verder.
Lekker onrustig in het guesthouse. Iemand goed last van darmloop ofzo en geen wc op de kamer maar dan wel weer een piepende krakende deur.

De volgende morgen om 7.25uur op het busstation.
Vandaag gaat de reis naar Sukhothai wat zo n 6a7 uur bussen is. Heerlijke bus dus was weer faist.
Na de bus in de open taxi en naar het volgende guesthouse.
Ligr lekker an de weg maar een perfekte kamer.
s Middags nog wat rondgedoold door de " town" en dan na de maaltijd lekker pitte.

Nou dat ging goed dat slapen. En je moet altijd verder gaan met waar je geeindigd bent dusssss eten. Lekker musli met vruchten wn yoghurt vitamintjes ole ole.
Vandaag naar de oude stad.
De oude stad van Sukhothai zijn allemaal oude ruïnes van tempels. Is vrij groot en dus lekker een fietsje huren en lekker rondtoeren.
Kortom een prima gelegenheid voor de Zaterdag dacht ik zo.
Na de fiets tocht weer in de open taxi en richting guesthouse om een welverdiend pilssie te nutigen want das ook goud.

Nou mensen dat was het dan weer voor vandaag.
Een prettig weekend en tot later maar weer he dikke kus

• 15 Februari 2014 - 13:09

Joke:

He lieffies gaat goed zie ik, geniet elke dag!!!! Tot gauw en bedankt voor de reisverslagen

• 15 Februari 2014 - 18:41

Piet En Agnes:

M en M , Fijn dat jullie zo genieten, moet ook hoor want straks weer het saaie Albir. Nee hoor wij vermaken ons daar prima. Nou jullie zijn vast echte Tempeliers geworden zowel wat de Tempels als de drank betreft, volgens ons houden jullie de boel in evenwicht!!!!!!! Wij zitten aan ons zaterdag soepje en jullie aan de Thai, verschil moet er toch zijn nietwaar!!!!!!!! Morgen gaan we met een flinke club naar Fabiola voor de BBQ het zal wel gezellig worden. Jullie lekker wandelen fietsen of een rustdagje allemaal goed , liefs en dikke kus van ons.

• 15 Februari 2014 - 21:01

Rinus:

jullie hebben Nan wel erg vlug gedaan, de tijd dringt zeker, maar ik hoop toch dat je voor Sukhothai wat meer tijd te besteden hebt, want het staat niet voor niets op de werelderfgoedlijst van Unesco, met ook weer een keur aan tempels, waarvan je de Wat Mahathat zeker moet bezoeken en voor de verzamelaar van Boeddhabeelden valt er veel moois te beleven en ook Kamphaeng Phet moet zeker worden bezocht , dus vroeg uit de veren.
    Ik zag dat de bomen reeds volop in bloesem staan, maar ook hier bewonderen wij reeds sneeuwklokjes, bij afwezigheid van sneeuw, en krokussen en ook de toverhazelaar staat in volle bloei en dan hebben wij nu dus de olympische spelen en ik ben helemaal verslingerd geraakt aan het curling en zo valt er voor iedereen wel wat te beleven, maar jullie belevenissen staan nog steeds op nummer een en dank zij de nimmer aflatende ijver van Martijn zal dat wel zo blijven, want het is een vreugd iedere keer weer je verslag te lezen, dus ik verwacht weer mooie beelden van het onvergetelijke Sukhotha.
    Groeten: Rinus.