Boracay - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu Boracay - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu

Boracay

Door: Tijno

24 Januari 2020 | Spanje, Palma de Mallorca

Jaaaaaaaaaaaaaa hooooooor, daar is rie dan weer, een hele nieuwe Tijno. En wat hebben we daar lang op moeten wachten he nooouuuu noooouuuu. En dat zo vlak voor het weekend. Top gewoon.

Maar oke ik ga beginnen. Zoals de titel al zecht zijn we een paar dagen naar Boracay geweesd. Dat had ik geloof ik al gemeld, maar er zijn mensen die lezen maar half of vrgeten het he Rick hahahaha.
We zijn Maandag vertrokken. We werden door de zwager en zn dochter wegebracht naar het vliegveld wat zo n kleine 45 min hier vandaan is. Hetzelfde vliegveld als waar we zijn aangekomen maar dan het binnenlandse stukkie.
Pffffff wat een chaos. Een rij van hier tot aan weet ik veel. 3 balies open maar die van ons had geloof ik koffie of plas pauze. Aan het laatste was ze volgens mij wel toe want zo zag ze er uit.
Maar goed toch ingechecked en nu weer door de sequirety heen. Daarna nog eens 150 PHP (€3) luchthavenbelasting betalen pp. Boeverij vindt ik dat. Moet je betalen om gebruik te maken van jet vliegveld. Nou weet je wat haal me lekker thuis op dan.
Maargoed het is nou eenmaal zo. Nu lekker met zn allen wachten.
Eenmaal in het vliegtuig aangekomen dachten we dat we verkeerd zaten. Zitten we nou in een vliegding of in een vrieskist??????? Tering wat koud!!!!!!!

Maar goed de vlucht ging ondanks de kou lekker en na een uurtje fladderen kwamen we aan op de luchthaven van Caticlan. Maar wat is dat nou?????? Water????? Op de baan en uit de lucht?????? Ja hoor het regent lekker.
Vanaf Caticlan moet je naar Boracay. Ze regelen dat voor je. Je gaat met een mini busje van het vliegveld naar de haven en dan de boot en dan weer een mini busje naar je hotel.
Top geregeld.

Nadat we hadden uitgepakt de boel eens verkennen. Tis ondertussen al zo 18.00 uur dus donker. Altijd lastig. Zeker als het dan ook nog vol zit met Koreanen. Vol? Nee ramvol. En dan nog een hoosbui over je knijter. Nee lekker hierzo.
Drijfnat maar weer naar het hotel gewaad.
Daar maar gegeten. Pfffffff lekker dit,niet echt wat ik verwacht had maargoed tis pas Maandag avond he.

De volgende dag voelde zowel Marianne als Caterina zig niet heel tof.
Het romantische koppel heeft natuurlijk eerst een ochtend strand wandeling gemaakt over het Bulabug strand( wat het kite surf strand is ivm de altijd aanwezige wind).
Na de wandeling lekker evwn kijken. Tis wat bewolkd maar droog dus gluren maar.
Tering wat een drukte hahahaha.
Wel.ewn mooi strand het white beach.
Zo n 2 jaar geleden heeft de president het eiland voor 6 maanden gesloten want het liep de spuigaten uit vond hij. Het werd een echt sodom en gomora. Nou nu nog steeds hoor hahahahaha.
Alleen mag er op het strand nu alleen gelegen worden. Geen disco en barretjes meer op het strand. Geen zuiperij meer ophet strand, feen verkopers meer.
Nee niet meer op het strand, maar aan het strand des te dubbel hahahaha.
Wat dan wel goed is, is dat het strand schoongemaakt is, en dus zie je idd echt een prachtig mooi 4km lang wit zandstrand met palmen enzo. Echt een paradijsje.
Maar jeeeeeeee wat een Koreanen.

Heelaas voelt Marianne zig nog niet helemal top dus we doen het gewoon lekker rustig aan. We hebben de tijd he.

Maar dan op Woensdag is alles perfekt. Marianne voelt zig goed, geen koorts meer , lekker zonnetje dus hup lekker een stukkie wandelen na het ontbijt en dan op het zand gaan liggen . Heerlijk. Echt waar. Het begon wat stroef hier, maar als je overal een beetje tussendoor kijkt is het eigenlijk best te doen hier.
De Koreanen zijn een vreemd volkje, maar das dan heerlijk om naar te kijken.
Allemaal helemaal aangekleed in beschermende, strandkleding, want stel je voor dat je of bruin wordt of een huidziekte krijgt.

En dan een echt hoogtepunt is de sunset.
Je hebt hier zeggen ze een van de mooiste zonsondergangen. Nou weet je wat, kom eens naar Mallorca daar heb je mooie zonsondergangen.
Maargoed de sunset. Alles is hier echt rete grote buisnes.
Er zijn natuurlijk sunset cruises. Die kosten zo n 1000 php (20€). Met zijn 7 enen op zo n bootje en dan na 30 min weer terug!!!!!!!!!! Boaz ik zou de Spåte Liebe verhuizen.
En dat doen er dan niet 1 of 2, nee honderden. Mischien wel duizenden. Echt bizar. Maar wel een heerlijk schouwspel.

Vandaag om 9 uur werden we weer opgehaald om richting hetvliegveld te gaan. Dw "vakantie" op Boracay zit er weer op. Ik moet eerlijk zeggen dat het begin was niet zo top, maaaaaaaaar we hebben ons eigenlijk toch wel prima vermaakt daar.
Wegens het Chinese nieuwjaar en de directe vluchten van Korea naar Boracay is het net een soort van klein Korea.
Alles bij elkaar een hele beleving. Vandaag en morgen zal het er een gekkenhuis zijn.

Na een uurtje vertraging aangekomen op Clark airpoort en daar was wederom de ophaal service.
Fijn om weer terug te zijn in Central. Lekker bij de familie.
Lekker verwend worden door de zus van Caterina met heeeeeeeeeerlijk eten.
Kortom oost west thuis heerlijk.
Het weekend zijn we hier en dan weer op vakantie net als bijvoorbeeld Ines( geniet ervan he).

Nou ik heb het beeldscherm weer aardig gevuld zou ik zeggen.
Prettig weekend en tot de volgende keer.
Dikke kus

• 24 Januari 2020 - 13:59

Mona Belinda Moret:

Topperrrrrrrtjes, klinkt als Arenal in augustus....

• 25 Januari 2020 - 06:59

Boaz:

Geweldig..... Zou korea afvinken op de lijst

• 25 Januari 2020 - 14:19

Hans Vt Veer:

Gelezen leuk

• 26 Januari 2020 - 13:55

Rinus:

Als al die Koreanen naar de Filepijnen gaan dan valt het te overwegen om naar Korea te gaan, al mis je daar de fraaie zonsondergangen
    Bocacay is slechts 10 vierkante kilometer groot dus in ieder geval overzichtelijk. Je zou veronderstellen dat je de zon ook vanaf het strand onder zou kunnen zien gaan, maar vanaf een bot is dat wellicht nog veeeeel mooier. Is de volgende plaats El Nido? we houden je verslagen in de gaten. Krijg je voor 1 euro 80, 100 PHP's ? .
    , dan sjouw je een mooi pakket aan valuta met je mee.