Coron - Reisverslag uit Coron Island, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu Coron - Reisverslag uit Coron Island, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu

Coron

05 Februari 2020 | Filipijnen, Coron Island

En zo zitten we op El Nido. En zo zitten we na een boottocht van zo n 4 en half uur op jawel Coron. Coron behoort ook tot de eilandengroep Palawan. Nadat we onze tassen hadden gepakt op naar vervoer wat ons naar ons slaapplekkie moet brengen voor dekomende dagen.

Nou trisecels meeeeeeer dan genoeg dus hup met zn allen in het koekblikie en op weg.

We zitten in Mackys hidden in, en zoals de naam al zegt zitten we ergens in een zijstraat omhoog.

Prima hokkie.

Na uit gepakt te hebben het dorp maar eens gaan verkennen.

Vanuit het hotel zien we de zee dus we weten waar het strandmoet zijn. Ja tog, niet tan? Nou strand niet. Coron is een droge druke( vooral brommers,trisecels en auto s) dorp. Het heeft helaas niet zoals El Nido een strand voor de deur zeg maar.

Er is eigenlijk niet zo heel veel te beleven. Wel genoeg restaurantjes dus honger lijden doen we net.

Aangezien we voor Zaterdag een vlucht naar Clark moesten boeken en die niet met de kaart maar ouderwets alleen maar cash betaald kon worden, moest er dus centjes geregeld worden.

Tsja en als je dan centjes heb moet je dat ook maar weer uitgeven dus maar een biertje kopen en loempieatjes erbij.

Die heten hier trouwens ook gewoon loempiaas, maar dat terzijde.

s Avonds had Caterina niet echt veel zin om nog weg te gaan dus alleen met moeders uit eten.

Er is dus niet zo heel veel te doen hier. Je komt voornamenlijk voor de meer dan aanwezige tours naar Coron.

Nou dan gaan wij dat ook maar eens regelen he. Na het ontbijt op pad tussen het drukke verkeer. We hadden een tip gekregen overeem tour bireautje dus maar op zoek.

Handig dat Google maps. Zelfs ik kan nu ,oke met eenkleine omweg, het kantoortje vinden.

Jammer zit er niet meer. Maar gelukig zijn er meer van zulke zaakies dus voor Dinsdag de Super Ultimate Tour geboekt. Was nog 350 Php goedkoper dan bij het eerste tourding.

Nou ben benieuwd.

Maar ja wat nu??????

Nou er is een strandje in de buurt. Je moet met de trisecel.

Nou ja eh doe maar

De rit was al een beleving op zig. In Coron nog bestrating, maar zodra je er uit bent jammerrrrrrrrr, klei en stenen. Dus een hobbel hobbel rit. Goed voor je nieren. Wel een prachtige rit.

Na 30 min hobbelen zijn we dan bij Cabo beach. Nou niet een super groot strand, maar zoals de vrouw van Twins tours al zei: beter iets dan niets hahahahaha.

Lekker gezandstraalt want het waait nogal. Almet al toch eigenlijk wel een fijn daagje zo. S Avonds lekker wezen eten in de loempia tent. Zo volle bak zeg tering. Speelt elke avond een band dus volle bak. Lekker barken en kip va de bbq genomen. Zaaaaaalig.

En dan is het ondertussen Dinsdagmorgen en de dag van de tour. Ze zouden ons om 8.30 uur komen halen, maar waren er al een uur eerder!!!!!!! Kijk das op tijd.

Nog 5 andere mensen oppikken en op naar de bootplek.

Daar begon het gelazer. Tsja welke tour had u ook alweer?? Nee u moet naar die boot. Oke. Daar aangekomen, nee u moet naar de andere boot. Oke. Op de boot aangekomen, nee sorry u moet toch een andere boot hebben.

Eindelijk zaten we dan op de boot die we moesten hebben. Gaan maar he? Nou nee eerst nog zo n anderhalf uur wachten aan boord. Haal me dan gewoon wat later op joh. Maar goed we gaan dan toch eindelijk op weg. Eerst naar Luluyuan lake.

Prachtig meer wat voor 70% uit zoutwater bwstaat en 30 zoet.

Kraakhelder en prachtige rotsformaaties. Lijkt wel als je aan het snorkelen bent of je over de Grand Canyon vliegt. Echt te gek.

Nu weer even varen en dan op naar de Twin lagoon.

Dat zijn twee lagoons die door een nauwe opening met elkaar verbonden zijn. Heel mooi, alleen je moet dit zwemmend doen en met zwemvest aan. En dat ligt natuurlijk zalig zo in de zee, maar zwemmen met zo n ding pffff. Zeker als je zo ongeveer een marathon met zwemmen. Maar goed ik kan het afvinken want ik heb het gedaan.

En we gaan weer door.

Nu richting Skeleton wrek. Das een Japans schip wat in de 2e wereld oorlog door de Amerikanen is gebombardeerd. De punt van het schip ligt op 5 meter diep en de kont op zo n 22 meter. Nou ik zal eeelijk zijn, de punt kan ik ook afvinken. De kont nou das te diep voor een snorkeltje. Wel mooi om te zien en volop vissies. Een stukje verder nog een koraal rifje dus prima snorkelen.

Na al dat gezwem kreeg ik honger. Nou daar is op gerekend want we gaan LUNCHENNNNNNNNN. Dat doen we dan op het eilandje Banol beach. Lekker aan tafel en dan komen er allerlij lekkernijen. Uiteraard rijst, dan pompoen kip vis vrkensvlees. Kortom echt een feestje. Rommel rommel.

Na de lunch zouden we gaan snorkelen bij siete pescados, maar door de wind moesten we uitwijken naar de Koral garden. Nou ik weet niet hoe het bij de eerste plek zou zijn , maar hier is het TOP. Prachtig koraal( maar dat zegt de naam al he), vissies koetom PRACHTIG.

Nu nog 1 stop en das het Kayagang lake. Ook dit is weer een 70% zout en 30% zoetwater. Zo als altijd zit het fenijn weer eens lekker in de staart. Je komt daar natuurlijk niet zomaar. Neeeeeeee daar moet je eerst zo n 200 treden voor naar boven, dan weer 200 naar beneden en dan ben je er. Pffffff tis een klim en daling. De dames vonden het zwaar maar ze deden het tog maar wel hoor. Ook hier weer prachtige rotsformaties in kraak helder water. Vliegen, echt dat gevoel had ik. Mooi hoor.

Dat was de laatste stop. Nu weer naar de aanleg plek tuffen en de tour zit erop.

Het begon wat slordig, maar ik moet zeggen het was wel een TOPdag.

In het hotel aangekomen eerst maar eens een pilsie nemen want tis een heugenlijke dag vandaag he:stuck_out_tongue_winking_eye:. Rommel rommel. En dat werd Marianne net teveel. Een goede berg diaree en kotsen. Tsja das minder. Geen avond eten voor haar. Nou dan ga ik vandaag lekker met me meisie een vorkje priken.

Maar na al dat gevaar en gesnorkel wel rete vermoeid dus Rick sorry onze op1en dezelfde dag jarig gesprek ging niet door helaas want ik lag lekker te pitten.

Nou ik ga er wat foto tjes bij knallen en dan wat leuks doen vandaag. Fijne dag allemaal en bedankt voor de felicitaties.

Rinus je was idd de eerste top.

Dikke kus

• 05 Februari 2020 - 10:04

Christine En Herman:

Tjonge wat een schitterende foto's van jullie hemelse vakantieplekken. Wij hopen dat er zo nog vele mooie dagen mogen komen voor jullie. En een beetje voorzichtig met Marianne. Groetjes aan allemaal.

• 06 Februari 2020 - 16:04

Mona Belinda Moret:

Top guys ... alleen voedselvergiftiging is klote. Heb hier ook net twee dagen kotsen en diarree achter de rug samen met mams , maaaaarrrr we zijn er weer

• 11 Februari 2020 - 22:57

Rinus:

Dit zijn de mooie reisverhalen die de thuisblijver een mooi inkijkje geven in de couleur locale Het zou best kunnen dat je inmiddels Coron al weer hebt verlaten en je schreden hebt gezet naar Batad / Barton al dan niet op Palawan dan wel op Luzon, want als een ding duidelijk is dan wel dat je tot in het oneindige kan eilandhoppen met evenzoveel strandjes en lagunes in een overweldigende natuur, maar in tegenstelling met Thailand zou ik dan op een gegeven moment toch de cultuur gaan missen. Gelukkig laat je je het voedsel goed smaken en ben dan toch benieuwd of er ook sprake is van een typisch Filipijnse keuken. We zien met spanning uit naar je volgende reisverslag al was het maar om te weten waar jullie nu weer uithangen. Groetjes aan allen. N.B. blijf foto's sturen want die geven een mooi beeld van waar het allemaal om draait!.