Dat is snel - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu Dat is snel - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu

Dat is snel

Door: Tijno

31 Januari 2020 | Filipijnen, El Nido

Toettoeeeet, dat is snel. Zo duurt het bijna een week, en zo 2 dagen later ben ik er weer. Maar das dan voor als jullie ongeduldig worden he.

Maar goed ik gaat beginnen.

Gister was zeg maar een soort van rustdag. Lekker uitslapen, ontbijtje doen. Kortom echt in de relaxmode.

We willen voor morgen weer een tour doen dus die moet geboekt worden. Lekker via het strand naar "de stad". Via het strand ja, want over de weg wordt je gek van de brommers en trisicels die je uit je slippertjes rijden.

We gaan morgen voor tour C , en die belooft een hoop snorkelplezier te geven.

Tourtje geboekt dus nu wat boodschappies doen voor de lunch.

s Middags lekker op het strand gehangen. Tis lekker zo hoor vakantie vieren.

Helemaal als je s avonds lekker geniet in een fijn restaurantje aan de zee met fijn en niet te duur eten. Zaaaaaaaaaaalig.

De dagen vliegen voorbij zo. Ik moet eerlijk zeggen dat de Filipijnen echt geweldig zijn. De mensen het land echt TOP. Na jaren door Thailand te hebben gezworven denk ik toch een nieuw land te hebben gevonden.

Het lijkt wel op Thailand maar dan anders. En natuurlijk de familie van Caterina woont hier dus das weer een groot pluspunt.

Goed dat heb ik dus ook weer oven gemeld, en dus hup verder met de avonturen.

Vandaag Tour C op het programma dus vroeg op. Vroeg is rond 7 uur wakker worden en dan rond 7.30 uur aan de thee. Zonder suiker. Bah. Ik denk dat went wel, maar nee. Maar te gierig om een kilo suiker te kopen hahaha. Na alles gepakt te hebben tring tring de telefoon.

De tour is gecanseld:sob::sob::sob:. Of we hem morgen willen doen???? Nou nee. Of we ons geld terug willen? Ja wat denk je hahaha natuurlijk.

Oke geen probleem.

Wederom via het strand naar the office. Op het strand wordt ons natuuuuuuuuuurlijk de tour aangeboden. Nou als je even wacht gaan wij ons geld bij de ene ophalen en dan bij de andere weer brengen toch? Zo gezegd zo gedaan. Alleen tour C mag vandaag niet van de kustwacht ivm hoge golven buitengaats. Alle tour c 's zijn gecanseld. Dus mischien enn andere tour. Bijv tour B of D? Nou tour B niet want die is met grotten en nou nee hahaha. Dan tour D? Ja ach waarom niet. Maar die kan eigenlijk geloof ik alleen prive. Is wel wat duurder( ja hehe t zal eens goedkoper worden) maar je bent lekker met zn 3 en 3 man personeel. Nou joh waarom niet.

We moesten wat centjes geven zodat ze eten konden kopen voir ons voor de lunch en dan met 30 min gaan we.

De boot lag niet in de baai( slecht weer voorspeld) maar een baai verderop. Dus met zn allen in een trisicle op naar de boot.

Joh er is nog meer achter de horizon hahaha. Morgen toch maar eens de andere kant op stekkere.

We hebben een mooie boot en als de kaptein geariveerd is ( belangrijke mensen komem altijd laat) kunnen we vertrekken.

Heerlijk. Echt waar tis top. Eerst naar Helicopter island. Lijkt op een helicopter????? Nou ik weet niet wat ze gerookt hebben,maar ik zie het niet hahaha. Wel een prachtig strandje voor jawel alleen ons 3.

Paradijsje.

Vervolgens weer op weg naar Cadlao lagoon.

Een soort van lagoon waar je ken kanoėn. Ja maar er is nogal wt deining. De meisjes hielden dit even voor gezien. Maar ik als stoere vent moet toch de peddels even in het water steken. Is idd een mooie lagoon. Om er te komen op wat deining na bij het instappen geen probleem.

Maar ja terug he. Wind tegen stroom tegen alleen in de sloep dus alleen peddelen. Waar zijn mn hulp troeppen?????? Ja hehe op de grote boot.

Maar goed was wel mooi.

Weer veilg aan boord gekropen en weer verder.

Nu naar Pansandigan beach. Ook hier weer mooi strandje. Onderweg hoe kan ik het vergeten een zee schildpad gezien. Das de eerste. Ik hoop later op de reis nog te snorkkelwn met schildpadden maar das later.

Op het strandje aangekomen het het duikbrllletje gepkt en vissies kijke.

Was best mooi. Mooi groot koraal,alleen jammer bewolkt dus niet zo heel kleurrijk. Maar wel tof.

Na deze zwem partij honger gekregen. Komt goed uit we varen richting Bukal beach. En daar doen we happe. Het deint best wel wat en Caterina wordt wit. Ohohoh. Ja hoor zeeziek. Kotsen. Mar de bemanning is top en heeft het door. Gelijk wordt de boot verplaatst naar een rustiger stukkie.

Nu kan ook zij genieten van rijst met kip gebarbequewed varken fruit. Kortom zalig.

Na de lunch weer op weg.

Nu naar Paradise beach. Hier wordt gesnorkeld. Jaaaaaaaaaa. Mooi hoor. Caterina laat dit aan haar voorbij gaan want je moet gelijk in het dieppe en ze kan niet zwemmen.

Jammer voor haar want het is mooi. Gelukig plonst Marianne wel lekker mee.

Na deze zwemmwrij nog 1 snorkelplek zonder naam en dan is deze dag helaas voorbij.

Het werd niet de tour die we wilden, maar ik denk dat we een leukerede tour hebben gehad.

Het was feest echt waar.

Nou dat was hem weer. Dikke kus voor allemaal en tot later hoi hoi

• 02 Februari 2020 - 08:34

Arnout:

Hey vriendje, mooie verhalen en jullie hebben het goed naar jullie zin. Lekker genieten. De kleine groeit prima door in Nederland. Liefs Willemijn en Arnout

• 02 Februari 2020 - 13:07

Rinus:

Dat was wederom een mooi verslag, maar voordat ik verder ga, gaan we eerst het kruis van verdienste aan Caterina uitreiken, want dat is een KANJER en dat mag best wel eens gezegd worden,. Het nadeel van al die eilanden is dat je de draad kwijtraakt, want ze hebben allemaal prachtige stranden en geweldige lagoons en andere toeristische attracties en zonsondergangen en als je de berichten mag geloven honderden zeeschildpadden die nieuwsgierig aan je komen snuffelen. Over El Nido kon ik vinden dat het beduidend groter is dan Bocacay en ook hoger met de Bacuit archipel en het Las Cabanas strand en dat de burgemeester Edna Lim is en je ook nog naar het Nacpan strand kan en dat zijn leuke dingen voor de mensen, temeer als er voldoende te smullen en te smikkelen valt. Voor vandaag is dit wel meer mooi en wacht ik op je berichten over Coron eiland, vast ook heel mooi. Groetjes aan allen die hiervoor in aanmerking komen .

• 02 Februari 2020 - 22:23

Bo: